KIPUFOGÓMESTER
A kipufogó rendszer működése döntően befolyásolja a motor teljesítményét, gazdaságos üzemelését és élettartamát.

Részecskeszűrő tisztítás

A részecskeszűrö meghibásodása: Az új dízelmotoros autók, részecske vagy más néven koromszűrő nélkül nem kerülhetnének forgalomba. A DPF (Diesel Particular Filter) a ma érvényben lévő kipufogógáz-előírás teljesítéséhez nélkülözhetetlen. A gázolaj égése közben nagyon finom szemcséjű részecske (korom) keletkezik, amely a kipufogón keresztül távozik a légtérbe. A DPF fizikai gátat képez a kis szemcsék útjába, így azok fennakadnak a szűrőn. A részecskeszűrő egészségünk védelmében kifejtett áldásos hatása mellett, az üzemeltetőknek, javítóknak meglehetősen gyakran okoz gondot. Élettartamuk alatt, a gépkocsi használati módjától függően (sok városi használat, nincsen vagy csak ritkán fordul elő, nagyobb terheléssel járó utazás pl. autópálya) a szűrőben lerakódó részecske (korom) eltömi a szűrőt, ezzel megnöveli a kipufogócsatornában a kipufogógáz-ellennyomást. A gáz ellennyomás-növekedése, szélső esetben, a motor normális működését megakadályozza (a teljesítmény drasztikusan csökken, hibalámpa világít, motorolaj szint megemelkedik). Az eltömődés mértékétől függően, a szűrő automatikusan, a járműüzem alatt(gyárilag beprogramozott/beütemezett módon) vagy szervizbeavatkozással (kényszeresen) regenerálható. A szűrő regenerálása alatt a részecsketartalom oxidációját értjük. A részecske (korom) szén és szénhidrogén alkotói az oxidáció során, gáz halmazállapotú anyaggá válnak, és elhagyják a szűrőfalon keresztül a szűrőt. Megelőzés: Az eltömődés megelőzése/bekövetkezési esélyének csökkentése érdekében, célszerű preventív módon védekezni, főleg azoknak, akiknek nincs módjuk tartósan nagyobb terheléssel járni, és így kikormozni a szűrőt. Ehhez tüzelőanyag-adalékot, tisztítószert lehet a tüzelőanyag-tartályba tölteni. Ilyen például a WEPP 2132, mely egy másik kritikus szerkezet, az EGR-szelep tisztán tartásában is jeleskedik. Nem minden tankoláshoz szükséges, de a preventív hatás eléréséhez, minden harmadikhoz javasolt. A flakon 500 ml tartalma 60 liter gázolajhoz elegendő. A DPF Cleaner válogatott hatóanyag kombinációkat tartalmaz a modern diesel motorokhoz. Leoldja, átalakítja ás apró részecskékre bontja a motor működéséből eredő olajkokszolódásokat és a kormos lerakódásokat a koromszűrőből (DPF). A hatóanyag kombináció csökkenti a korom és a káros anyag kibocsájtását, ezáltal optimális motorműködést biztosít. Az összes típusú diesel motornál Common Rail és a PUMPE DÜSE (PD TDI) rendszereknél is alkalmazható. Tisztítási folyamat: Ha azonban az említett hibák tapasztalhatók: csökkent motor teljesítmény, hibajelzés, motorolajszint emelkedés, valószínűleg a szűrő, már olyan mértékben eltömődött, hogy a gyárilag beprogramozott regenerációs folyamat, nem tud elindulni. Ilyenkor szükséges, a szervízbeavatkozással történő(kényszeresen elindított) regenerálás. Legelőször számítógépes diagnosztikával vizsgáljuk az autót. Ha a hibaüzenetek a részecskeszűrő eltömődöttségére utalnak, akkor következik a mechanikus mérés, ahol ténylegesen megbizonyosodunk ,a megnövekedett kipufogógáz ellennyomásról. Alapjáraton kb. 10milibar-ig elfogadható a nyomásérték. Ha a mérés igazolja a megnövekedett nyomást, akkor következhet a tisztítási folyamat. A WEPP 2232-es DPF tisztítószert, egy speciális eszköz segítségével ,hab formájában, közvetlenül a kipufogó rendszerbe juttatjuk. A teljes folyamat több részletben történik. Az egyes szakaszok között , kb. 4-5 perc szünetet tartunk, hogy a szer , megfelelően kifejthesse hatását. Kiválóan oldja és eltávolítja a részecskeszűrőben visszamaradó koromlerakódást és egyéb szennyeződést. Fémmentes, gyorsan feloldja és lebontja a szennyeződéseket. Legnagyobb előnye, hogy a DPF szűrő leszerelése nélkül alkalmazható. A szer bejuttatása után, az autót , kb. 30 percig alapjáraton járatjuk. A regenerációs folyamat során a DPF szűrő koromtartalma és ezáltal a kipufogógáz ellennyomása is csökken (visszatérő teljesítmény, nincs hibajelzés). Egy rövid próbaút során, megbizonyosodunk a gépjármű helyes működéséről. Végezetül ismét megmérjük, mechanikus órával a kipufogógáz ellennyomást. Megfelő érték esetén, igazoljuk a regenerálási folyamat sikerességét. Forrás: https://autotechnika.hu/cikkek/szurestechnika/8593/dpf-regeneralas-1-resz https://autotechnika.hu/cikkek/szurestechnika/8627/dpf-regeneralas-2-resz

Díjmentes állapotfelmérés

Jelentkezzen Bernáth Péternél díjmentes állapotfelmérésre a 06-1/261-9349 telefonszámon!
1107 Budapest, Árpa u. 20. Tel./Fax.: 06-1/261-9349 | Tel.: 06-1/433-4434 | Mob.: 06-30/372-3535 Nyitvatartás: Hétfőtől Péntekig 07:30 - 17:00
Joób és Társa Kft.
KIPUFOGÓMESTER
A kipufogó rendszer működése döntően befolyásolja a motor teljesítményét, gazdaságos üzemelését és élettartamát.

Részecskeszűrő

tisztítás

A részecskeszűrö meghibásodása: Az új dízelmotoros autók, részecske vagy más néven koromszűrő nélkül nem kerülhetnének forgalomba. A DPF (Diesel Particular Filter) a ma érvényben lévő kipufogógáz-előírás teljesítéséhez nélkülözhetetlen. A gázolaj égése közben nagyon finom szemcséjű részecske (korom) keletkezik, amely a kipufogón keresztül távozik a légtérbe. A DPF fizikai gátat képez a kis szemcsék útjába, így azok fennakadnak a szűrőn. A részecskeszűrő egészségünk védelmében kifejtett áldásos hatása mellett, az üzemeltetőknek, javítóknak meglehetősen gyakran okoz gondot. Élettartamuk alatt, a gépkocsi használati módjától függően (sok városi használat, nincsen vagy csak ritkán fordul elő, nagyobb terheléssel járó utazás pl. autópálya) a szűrőben lerakódó részecske (korom) eltömi a szűrőt, ezzel megnöveli a kipufogócsatornában a kipufogógáz- ellennyomást. A gáz ellennyomás-növekedése, szélső esetben, a motor normális működését megakadályozza (a teljesítmény drasztikusan csökken, hibalámpa világít, motorolaj szint megemelkedik). Az eltömődés mértékétől függően, a szűrő automatikusan, a járműüzem alatt(gyárilag beprogramozott/beütemezett módon) vagy szervizbeavatkozással (kényszeresen) regenerálható. A szűrő regenerálása alatt a részecsketartalom oxidációját értjük. A részecske (korom) szén és szénhidrogén alkotói az oxidáció során, gáz halmazállapotú anyaggá válnak, és elhagyják a szűrőfalon keresztül a szűrőt. Megelőzés: Az eltömődés megelőzése/bekövetkezési esélyének csökkentése érdekében, célszerű preventív módon védekezni, főleg azoknak, akiknek nincs módjuk tartósan nagyobb terheléssel járni, és így kikormozni a szűrőt. Ehhez tüzelőanyag-adalékot, tisztítószert lehet a tüzelőanyag-tartályba tölteni. Ilyen például a WEPP 2132, mely egy másik kritikus szerkezet, az EGR-szelep tisztán tartásában is jeleskedik. Nem minden tankoláshoz szükséges, de a preventív hatás eléréséhez, minden harmadikhoz javasolt. A flakon 500 ml tartalma 60 liter gázolajhoz elegendő. A DPF Cleaner válogatott hatóanyag kombinációkat tartalmaz a modern diesel motorokhoz. Leoldja, átalakítja ás apró részecskékre bontja a motor működéséből eredő olajkokszolódásokat és a kormos lerakódásokat a koromszűrőből (DPF). A hatóanyag kombináció csökkenti a korom és a káros anyag kibocsájtását, ezáltal optimális motorműködést biztosít. Az összes típusú diesel motornál Common Rail és a PUMPE DÜSE (PD TDI) rendszereknél is alkalmazható. Tisztítási folyamat: Ha azonban az említett hibák tapasztalhatók: csökkent motor teljesítmény, hibajelzés, motorolajszint emelkedés, valószínűleg a szűrő, már olyan mértékben eltömődött, hogy a gyárilag beprogramozott regenerációs folyamat, nem tud elindulni. Ilyenkor szükséges, a szervízbeavatkozással történő(kényszeresen elindított) regenerálás. Legelőször számítógépes diagnosztikával vizsgáljuk az autót. Ha a hibaüzenetek a részecskeszűrő eltömődöttségére utalnak, akkor következik a mechanikus mérés, ahol ténylegesen megbizonyosodunk ,a megnövekedett kipufogógáz ellennyomásról. Alapjáraton kb. 10milibar-ig elfogadható a nyomásérték. Ha a mérés igazolja a megnövekedett nyomást, akkor következhet a tisztítási folyamat. A WEPP 2232-es DPF tisztítószert, egy speciális eszköz segítségével ,hab formájában, közvetlenül a kipufogó rendszerbe juttatjuk. A teljes folyamat több részletben történik. Az egyes szakaszok között , kb. 4-5 perc szünetet tartunk, hogy a szer , megfelelően kifejthesse hatását. Kiválóan oldja és eltávolítja a részecskeszűrőben visszamaradó koromlerakódást és egyéb szennyeződést. Fémmentes, gyorsan feloldja és lebontja a szennyeződéseket. Legnagyobb előnye, hogy a DPF szűrő leszerelése nélkül alkalmazható. A szer bejuttatása után, az autót , kb. 30 percig alapjáraton járatjuk. A regenerációs folyamat során a DPF szűrő koromtartalma és ezáltal a kipufogógáz ellennyomása is csökken (visszatérő teljesítmény, nincs hibajelzés). Egy rövid próbaút során, megbizonyosodunk a gépjármű helyes működéséről. Végezetül ismét megmérjük, mechanikus órával a kipufogógáz ellennyomást. Megfelő érték esetén, igazoljuk a regenerálási folyamat sikerességét. Forrás: h t t p s : / / a u t o t e c h n i k a . h u / c i k k e k / s z u r e s t e c h n i k a / 8 5 9 3 / d p f - regeneralas-1-resz h t t p s : / / a u t o t e c h n i k a . h u / c i k k e k / s z u r e s t e c h n i k a / 8 6 2 7 / d p f - regeneralas-2-resz

Díjmentes állapotfelmérés

Jelentkezzen Bernáth Péternél díjmentes állapotfelmérésre a 06-1/261-9349 telefonszámon!
Joób és Társa Kft.
1107 Budapest, Árpa u. 20. Tel./Fax.: 06-1/261-9349 | Tel.: 06-1/433-4434 | Mob.: 06-30/372-3535 Nyitvatartás: Hétfőtől Péntekig 07:30 - 17:00